FUJIFOTO Week!

Největší akce roku!

Megaslevy na e-shopu, přednášky, workshopy a specializované prezentace v X-FOTO GALLERY!

PROGRAM:

Odborný poradce FUJIFILM, k dispozici po celý týden:
Pavel Vávra

Pravděpodobně u nás neexistuje nikdo, kdo by o Fujifilm technice věděl více. Pavel bude nedílnou součástí celého FUJIfoto week a naším odborným poradcem. Pokud potřebujete pomoci s nastavením fotoaparátu nebo chcete nějakou oblast konzultovat, zastavte se za ním v týdnu od 21. – 25.10.2024 ve FUJIfoto v Hybernské 24, Praha 1.

Z pedagoga fotografem, manažerem a zase zpátky fotografem a učitelem. Pavel Vávra ve fotografii spatřuje hodnotu, která může mít formu zcela individuální nebo i masovou, protože záleží i na publiku. Zaměřuje se nejen na fotografování, ale i na vzdělávání lidí v tématu fotografie. Tvoří digitální obsah (kurzy své i pro ostatní mentory) a je spoluzakladatel projektu Origins Workshop.

https://pavelvavra.com/

Přednáška:
Martin Bouzek – Do Íránu s kajakem i bez něj

Vyprávění o cestování s kajakem i bez něj, které vás zavede na méně známé trasy Persie. První fotografický soubor zachycuje neplánovanou cestu do turisticky méně známých částí Íránu s batohem. Dále se podíváme do odlehlé oblasti Zagros Mountains na sjezd řeky Sezar, při druhém výletu do Íránu s kajakem.

Martinova cesta k fotografii začala na střední škole darem filmové zrcadlovky k narozeninám. Fotil především na svých cestách po Asii a časem začal spolupracovat s časopisem Photo life. Po několikaleté sportovní pauze propadl černobílé fotografii a pochopil, že pro kvalitní snímky se stačí pouze rozhlédnout a není třeba vyhledávat exotické destinace. Fotí jak na digitální, tak i na analogový fotoaparát a věnuje se především humanistické dokumentární a reportážní fotografii.

Workshop:
Honza Martinec – Párové focení

Honza Martinec je svatební fotograf s neustálým úsměvem na tváři. Jeho tvorba je vám určitě známá, patří mezi ty nejlepší v Česku. Stal se FUJIFILM ambasadorem, fotí na systém Fujifilm GFX a momentálně se zamiloval do Fujifilm X-T5. Dělá neuvěřitelně fotografie, umí odlehčit každý stresový moment, ale hlavně dokáže nenásilnou formou každého rozesmát. Je to jedním slovem fotograf na svém místě – takový, který i přesto, jak moc osobitý je, dokáže zcela přesně odhadnout situaci a využít ji k tomu, aby ji zachytil jako nezapomenutelnou.

Pro ty z vás, kteří ho ještě neměli možnost potkat, jsme si připravili workshop párové fotografie, kde se mimo jiné dozvíte, jak pracovat s modely, jak správně vybrat destinaci na focení a vše, co vás bude zajímat.

https://honzamartinec.com/

Přednáška:
Marcel Konečný – Cestovatelská fotografie a etika focení

Přednáška „Cestovatelská fotografie a etika focení“ představí klíčové aspekty zachycování unikátních míst a kultur během cestování. Marcel Konečný se zaměří na technické a tvůrčí dovednosti, které jsou nezbytné pro profesionální i amatérské fotografy, a na to, jak přistupovat k fotografování lidí a míst s respektem k jejich soukromí a kulturním zvyklostem. Přednáška přiblíží etické otázky spojené s fotografováním v různých částech světa, od menšinových komunit po přírodní krásy, a poskytne praktické tipy, jak se vyhnout kulturním faux pas.

Marcel Konečný je český fotograf, cestovatel a lektor s více než 30 lety zkušeností. Specializuje se na cestovatelskou a reportážní fotografii, přičemž během své kariéry navštívil přes 90 zemí na šesti kontinentech. Je známý pro své snímky v přirozeném světle a autentický přístup k fotografování lidí a kultur bez zásahů do výsledného obrazu. Jeho práce byla oceněna i cenou National Geographic Travel Photo, což zdůrazňuje jeho schopnost zachytit podstatu okamžiku.

Workshop:
FUJIfoto – Jak správně připravit fotografie k tisku

Připravujete své fotografie k tisku a chcete dosáhnout nejlepších možných výsledků? Na workshopu se naučíte, jak správně pracovat s barvami, rozlišením a formáty, aby vaše snímky vypadaly perfektně i na papíře. Získáte praktické tipy, jak optimalizovat své fotografie pro různé tiskové technologie.

Přednáška:
Alžběta Jungrová

Alžběta Jungrová (1978) začala fotografovat na základní škole a vystudovala Střední průmyslovou školu grafickou v Hellichově ulici. Poté pracovala pro deník MF Dnes a pro redakce Hospodářských a Lidových novin. V letech 2000 až 2002 žila v USA a v Londýně.

Za základ své tvorby považuje žánry dokumentu a reportáže, neboť ji zajímají životy a osudy současníků. Za svými náměty cestovala do nejrůznějších koutů světa a často fotografovala v mezních situacích. Brodila se největší skládkou odpadu v Kambodži, ropným bahnem na světově nejrozsáhlejším vrakovišti tankerů v bangladéšském Chittagongu, fotila ozbrojené děti a civilisty v pásmu Gazy, narkomany na afghánsko-pákistánské hranici nebo trávila dny s indiány kmene Nukak v kolumbijské džungli. Za reportáž o drogách na afghánsko-pákistánských hranicích obdržela čestné uznání Czech Press Photo, za sérii snímků o dětech pracujících v cihelně v pákistánském Péšáváru a za fotografie z barmského uprchlického tábora v Bangladéši obdržela cenu Vysokého komisaře OSN pro uprchlíky.

V současnosti působí ve svobodném povolání, zastupuje ji jedna z nejprestižnějších agentur v oboru komerční fotografie 4D Photo. Pracuje na několika dokumentárních projektech a vytváří na zakázku reportážní fotografie, reklamy, fashion story, portréty…

Workshop:
Eliška Oškrdalová (Fischerová) – Khiria – Párovém focení s příběhem v centru Prahy

Jak dostat do párového focení uvolněnost, intimitu a příběh? Jak využít místa kolem nás? Blízko FUJIfoto vzniká nová městská čtvrť „Masaryčka“ s unikátní budovou světově proslulých architektů z ateliéru Zahy Hadid a právě v těchto místech proběhne workshop, kterým vás Eliška provede.

Eliška Oškrdalová (Fischerová) tvořící pod značkou Khiria je absolventka atelieru na FUD UJEP. Vedle focení destinačních svateb má podcast pro fotografy a lidi z kreativního businessu. Také se věnuje edukaci fotografů. Fotografování se věnuje od roku 2006 a vedle svatebního odvětví se věnuje i jiným žánrům, kde sklidila vavříny, např. ocenění Canon Junior Award na Czech Press Photo za sociální dokument.


https://khiria.com/

Přednáška:
Lukáš Tycar – Ve stínu intimity (fotografie aktů)

Přednáška představí Lukášovu cestu k umělecké fotografii aktů, které se věnuje již šestým rokem. Zaměří se na vývoj jeho přístupu k focení, i to, jakým způsobem postupně objevoval estetickou sílu kontrastu světla a stínů. Během přednášky nahlédnete do jeho tvůrčího procesu, inspirací a technik, které využívá k zachycení krásy lidského těla v jeho přirozenosti a jednoduchosti.

Lukáš Tycar se narodil v roce 1991 v Plzni. Fotografii se věnuje necelých 10 let – začínal s portréty a street fotografií, postupně však propadl aktům, kterým se intenzivně věnuje posledních 5 let. Fotograf může zachytit buď krásy, nebo bolesti světa, a on si vybral konkrétně krásy ženského těla. Tam nachází největší inspiraci. Fascinuje ho hra světla, stínu a kontrast mezi nimi, což se výrazně promítá do jeho černobílého stylu. Na focení se nikdy dopředu nepřipravuje a nic neplánuje. Věří, že soustředění na pevný plán by mohlo zastínit kouzlo okamžiku a spontánnosti, proto vždy improvizuje a tvoří za pochodu.

https://tycar.cz/

Workshop:
Vojta Resler – Světla a video

Jak nastavit fotoaparát Fujifilm pro video? Je rozdíl ve svícení pro foto a video?

Vojta se zajímá o technickou stránku fotografie na všech úrovních, od výbavy přes perspektivu, kompozici až po malé detaily v každém snímku. Věnuje se natáčení videopořadů, reklam a filmů jako kameraman i gaffer (hlavní osvětlovač). Zabývá se Color gradingem filmů v Davinci Resolve. Fotografie zpracovává v softwaru Capture One. Je ambasadorem firmy Focus Nordic, která se zabývá dovozem foto a video příslušenství, např. Firem Nanlux, Nanlite, Smallrig, Nisi, Sirui atd. Na workshopu vám poradí, jak správně nastavit techniku a jaká forma svícení je pro danou scénu nejvhodnější.

Živí se fotografií od roku 1992. Zaměřuje se na fotografování portrétů a filmovou fotografii. Pracoval na několika komerčních projektech pro klienty jako Ikea, Staropramen a Pepsi a dokumentovat většinu filmů pro Zdeňka Trošku – Andělskou tvář, Nejkrásnější hádanku, Kameňáky, Babovřesky. Spolupracoval i s F. A. Brabcem na Carmen, dokumentoval filmy Bestiář, Bony a klid II, Peklo s princeznou, Rock podvraťáků. Z posledních uvedených filmů dokumentoval Matka v trapu, Franta mimozemšťan a Prázdniny s broučkem. K většině filmů fotografoval i podklady pro plakáty a spolupracuje i na jejich grafické podobě.

Přednáška:
David Gaberle – Street

David Gaberle se věnuje fotografii od roku 2012. O tři roky později dostudoval antropologii na University College London a stal se ambasadorem společnosti Fujifilm. V roce 2017 vydal u uměleckého nakladatelství Kant svou první fotoknihu Metropolight. Kromě pozornosti zahraničních médií jako je britský The Guardian nebo španělský El País se kniha objevila i v mnoha českých médiích včetně titulní strany časopisu FOTO.V roce 2018 navazovala na knihu městských fotografií zakázka od Institutu Plánování Prahy a s tím spojená Davidova první sólo výstava v prostorech Centra Architektury a Městského Plánování (CAMP). Ve stejné době David začal pořádat fotografické workshopy u nás i v zahraničí. O rok později získal za fotožurnalistický projekt Nejsi Sám pro Aktuálně novinářskou cenu Open Society Fund.

V posledních dvou letech David nahrává podcasty s osobnostmi české fotografie a věnuje se hudbě. Jeho poslední půlroční výstava v roce 2022 v London Czech Center poprvé kombinovala jeho fotografickou i hudební tvorbu. Patří do mezinárodní skupiny Fujifilm X-Photographers.

https://www.davidgaberle.com/

Vernisáž:
David Gaberle – Hledání Prahu

Prahu jsem v mládí nesnášel – přišla mi buď moc stará nebo moc komunistická. Až když jsem se na několik let odstěhoval, začal jsem doceňovat její krásy. Když jsem se vrátil, tak jsem místo malebného centra začal s objevováním pražské periferie a jejích obyvatel. Ve srovnání s focením v zahraničí pro mě byla Praha trochu oříšek. 
 
Často se mi stávalo, že jsem chodil stejnými ulicemi znovu a znovu. Doufal jsem, že se postupně naučím i na obyčejná místa nahlížet způsobem, který mi bude dělat radost. Po několika měsících jsem přestal lovit bressonské “rozhodující okamžiky” a začal si více všímat textur, jemných přechodů barev a rytmů, do kterých se skládaly tvary před objektivem. Měl jsem z toho obrovskou radost. Fotografie na této výstavě jsem poskládal tak, aby byl postupný přerod zřejmý a uchopitelný. Město jsem začal vnímat jako koláž abstraktních tvarů a barev. 
 
Možná to někomu bude připadat zvláštní, ale nejraději mám fotografii koše na Holešovickém nádraží a snímek bílé lavičky v Kobylisích. Cílem je zůstat na cestě k jednoduchosti. Největší smysl mi dává si tuhle cestu vyšlapat s foťákem v ruce. Není jiný nástroj, který by mi tak pomáhal nacházet vlastní střed.